fredag 12 juni 2009

Stegen!


Igår snickrade jag ihop min efterlängtade stege! Resultatet kan ni se ovan. Kanske inte det snyggaste som sett dagens ljus, men den är stabil som faan!

Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde att bygga en stege. Det svåraste var väl att såga rakt, så att det blev raka vinklar. Eller sneda vinklar där det skulle vara sneda vinklar. Jag som räknat ut allt så fint med massa matematiska formler fick lägga de siffrorna åt sidan och köra med ögonmått istället. Jag har tydligen ett bra ögonmått, för det funka! En sak hela bygget underlättades av var att jag fick tips om en par piffiga skruvar som man inte behöver förborra hålen till, för vanliga skruvar måste man ju göra det annars så spricker träet. Men de här var jättebra! De hade något coolt namn som jag inte kommer ihåg, men bra var de! Skruvade allt för hand, och det gick faktiskt väldigt lätt.

Och så måste jag lägga upp en närbild på rhodedhendron(stavas??) som jag fick av Gudrun häromdagen. Såå fina. De fick äran att sättas i den fina vasen som Gudrun gjort! Gudrun är för övrigt min pappas faster som fyllde 80 år häromdagen, som vi var och firade. De bor i ett gammalt hus i Tumba med världens största vackra trädgård som är full med äppelträd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är klart bättre på att snickra än vad jag är iaf... tänker på mitt bisarra misslyckande till utebur.
/Dvärghundspossen