lördag 6 juni 2009

studentfirande i uppsala

Igår var jag i Uppsala för att min kusin Erik tog studenten. Mitt första problem var att när föräldrarna ringde och sa att de var på väg så högg det i magen. För att sen snabbt utvecklas till ett helt jävla "magkatarrs-utbrott". Vilka jag har ibland. Framförallt i samband med olika former av stress, vilket jag fått rejäl överdos av denna vecka... I alla slags former. När det väl gett med sig med hjälp av paj och vitt vin så hade jag en riktigt trevlig kväll! Var kul att träffa Martin som åkte tillbaka till sin ekonomistudier i staterna idag.. Han visade mig en artikel han hade fått publicerad, vilket jag inte fatta ett dyft av, men i övrigt verkade den bra :)

Pappa skrev ut min uppsats på jobbet åt mig, fick den igår. När jag läste den imorse så kom paniken att jag måste göra om ALLT, att den inte kommer bli godkänd, att min analys är helt utflippad och att jag missat saker som inte finns. Ungefär lite panikkänslor. Eller så biter jag ihop och lämnar in den. Den ska vara inne på fredag, så jag har ju tid att ha panik och ändra en massa.. Om jag vill.

Det mesta är faktiskt kaos nu och jag har än så länge ingen sysselsättning i sommar, dvs inge cash. Har till mat och hyra visserligen, så jag överlever väl. Men det är ändå lite surt. Eller mycket. Jobbtips som inte innebär att man skall sälja sin själ till djävulen..?

Inga kommentarer: