torsdag 4 juni 2009

INTE INTE INTE mangla skjortor!

Igår när jag var i tvättstugan kom jag på en skitbra grej när jag manglade mina diskhanddukar. Hade tvättat en skjorta som måste strykas, och tänkte att det vore ju skitbra att köra den i mangeln så att jag slapp stryka den! Sagt och gjort. Men mangeln gav konstiga ljud ifrån sig. Det visade sig att det inte var en bra idé att mangla något med en jäkla massa knappar, för knapparna blev nästintill pulveriserade... *asg* Så... Det var bara att rota fram sygrejerna, massa nya knappar(som jag har en massa av, av någon underlig anledning) och stryka skjorth-lvetet för hand..... Jag fick dock in värsta snitsen på att sy fast knappar. Dessutom har jag lärt mig att man INTE SKA MANGLA ANNAT ÄN HANDDUKAR OCH LAKAN! Framförallt inte plagg med knappar på.... Det är rätt komiskt ändå, för det är bara jag som kommer på sådana saker när jag är lite halvstressad.

Luss påminde mig om något jag sagt för något år sen på ett hundforum om att skaffa staffe, att jag inte riktigt ville ha en sån för att de var som en kombination mellan ett gråtande barn och en maktfullkomlig diktator. Det är tydligen "bara sånt Ida kan klämma ur sig!". *skrattar*

Jag tog ändå inte skjortan på intervjun. Intervjun var hos ett bemmaningsföretag för främst ungdomar. Och deras framförhållning på att kalla in folk för jobb var "normalt kvällen innan, men oftast samma dag". För att jobba hos dem så bör man helst inte ha partner, familj, husdjur, vänner och ett LIV, utan man bör vara desperat och vara redo att jobba var som helst när som helst. Släppa allt man har i händerna och åka från allt till järna till bålsta. Jag kommer inte få det jobbet kan jag säga, eftersom jag är såpass oflexibel att jag vill veta en vecka innan jag ska jobba...

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Men det stämde ju om staffarna! *asg*

Lite framförhållning vill man ju gärna kunna ha. Så att veta några dagar innan var man ska jobbva skulle kanske vara bra.
Hur länge till ska du plugga?