tisdag 26 januari 2010

Simmat!

Idag har jag och My varit och simmat i hela 30 minuter. Det är 20 minuter mer än jag trodde att jag skulle klara med tanke på att min muskelstyrka och kondis är under all kritik.. Och att jag inte kan minnas när jag simmade mer än 10 meter senast.. Men det gick bra! Sen så plaskade vi runt och lekte ett tag innan vi gick upp. Man måste plaska runt och ha lite kul när man simmat, man kan ju inte gå miste om det, hur skulle det se ut? Sen bastubad med obligatoriskt apelsinätande. Varit en riktigt mysig kväll! Det här ska nog kunna bli en god vana.

När jag kom hem så var det två väldigt glada hundar som mötte mig. :) Är hundvakt åt en pudel som heter Sonya i några veckor medan hennes husse och matte semestrar på varmare breddgrader. Mycket mysig hund, finns mer om henne i min hundblogg ;)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Cool, var simmade ni? Jag köpte faktiskt ett årskort på stockholm simhallar igår!

Sofie sa...

Jag gjorde ett tappert försök att simma i höstas. Det gick bra ett tag, sen tappade jag bort mitt kort två veckor innan det gick ut, och snål som man är vill man ju inte betala när man har ett kort någonstans (jag hittade det ytterligare en månad senare under sängen!). Och sen gav jag upp! :) Men det är skönt att simma, fast lite jobbigt att man luktar klor och måste gå ut med nyduschat hår i kylan..

Nu har jag köpt kort på friskis och svettis i stället! hejja oss träningsnarkomaner! :D

Ida Eklöf sa...

Simmade i Huddingehallen!

Sofie. Jag tänkte köpa ett klippkort, så kan man simma hur ofta/sällan man vill ;)