onsdag 6 januari 2010

Högre luftfuktighet = bra!

Jag har kommit på en grymt smart grej, nämligen att ha massa skålar med vatten på elementet för att höja luftfuktigheten. Och jag mår toppen av det, torrhostan jag har året runt är inte lika besvärande och luftvägarna känns inte så risiga. Hela jag blir faktiskt rätt risig av torr inomhusluft på vintern, både in- och utsida. Går åt rätt mycket hudlotion under vinterhalvåret.. Iaf så vaknade jag inatt och kände mig uttorkad och konstig. Drack en massa vatten men verkade inte hjälpa, men somnade iaf om efter ett tag. Imorse så jag att skålarna med vatten på elementet var tomma. Heureka! Nu är de påfyllda och det börjar kännas behagligare.

Ute är det kallt kallt kallt. Vi är ute så lite som möjligt just nu kan jag säga. Ingen av oss gillar kylan, dessutom kan ingen av oss röra oss speciellt bra med alla kläder. Yoda ser mer ut som ett tygbylte med ben än en hund, och jag som michelingubben..

Inga kommentarer: