måndag 18 januari 2010

Mattvätt och terminsstart

Idag var det terminsstart i skolan, med tillhörande jippon som innebär gratis kaffe och gratis pennor och annat! Och föreläsningar hela dagen i princip. Men det är en spännande delkurs - vetenskapligt språk och skrivande. Länge sen jag analysera texter, kikade på veckans seminarieuppgift och kände de gråa håren komma.. Men är nog bara lite rostig.

Jag har även idag tagit tag i min ryamatta där alla möjliga livsformer antagligen bodde. Iaf så fanns det någon liter kaffe i den, säkert lite rödvin och annat spännande också. Hälla massa såpa på, varmt vatten, handduk och gnugga. Sen in i dushen och skölja. Mattan är ungefär lika stor som mitt badrum, om inte större.. Vet ni hur tung en gigantisk ryamatta blir när den är blöt? Mycket tung kan jag upplysa er om. Iaf var rengöring väl behövd av färgen på sköljvattnet. Många koppar kaffe där.

Imorrn kommer pappa hit på middag, ska bli trevligt! Dessutom har han med sig lite kablar som han snällt plockat upp hos S och F som alla är så snälla. Dessutom pratade jag med C som jag fått tv:n av och hon hade massa annat hon ville bli av med också som jag ska kika på imorrn. Jag ska nog röja lite i förrådet först... ^^

Inga kommentarer: