fredag 26 september 2008

Flempan tur och retur

Det finns dagar då man vaknar och inte alls vill. Idag var en sån dag. Redan igår ville jag inte ha den här dagen visserligen, men den har ju artat sig rätt väl. Det jobbiga idag var att jag skulle lämna en pm-uppgift som jag skrivit, och denna ska lämnas i lärarens fack. För er som inte vet det tar det mig en dryg timme att ta mig till skolan. Dessutom är jag sjuk, har feber och är störtförkyld. Mitt huvud känns som en bomb som ska sprängas. Men det spelar ingen större roll när man måste lämna in saker. Så efter frukost tog jag med mig hundarna och satte mig på tåget för att börja mig låånga resa.. Har inte räknat alla blodtrycksfall då jag varit nära att svimma. Hundarna tog jag med eftersom de fått vara lika sängliggande som jag senaste dagarna.. Nu fick de iaf lite aktivering.. Jag åkte iaf dit, lämnade papprena och åkte hem. Mer än så var det inte. Här är mina småttingar på tåget. Och nej, de sitter inte direkt på sätet utan på en handduk jag har med mig. Jag är duktig hundägare för det mesta..

Lillasyster Ln har gjort supergod mat till middag idag föresten. Hemmagjord pesto, kronärtskockshjärtan, lök, pasta och säkert något mer. Allt i en gudomligt god röra! Vi låg bara där med våra uppsvällda magar när vi käkat klart, underbart gott. Det receptet fick 5 stjärnor i hennes vegonomicon. Ja, det är en vegansk kokbok hon köpt och nu typ prövar allt i. Det mesta är gott, även för kräsna köttätande mig. Däremot har jag svårt för kakor utan smör i...

Jag har inte så hemskt mycket kvar på min hemtenta som ska vara inne på måndag. Men det är rätt mycket. Har inte gått så himla fort i och med att legat i feber halva veckan, men med en massa koffein och ipren så går det hyffsat.

Inga kommentarer: