söndag 7 september 2008

En dvärgpinscherträff i humlegården

När jag vaknade idag kände jag att jag ville göra något mer än det vanliga. Satt och kollade runt på lite forum och kollade på minpinne.com om det fanns några träffat inom snart framtid. Det fanns det, och det var idag klockan 12.00 i humlegården! Klockan var då 10.30 så var bara att dra på sig kläderna och plocka ihop lite saker och sätta sig på bussen! Hade ju gått upp tidigare så både jag och djuren var utfodrade och rastade.

Resan in gick bra, det var lite jobbigt för Crux att ligga stilla på min ryggsäck bara, det fanns ju såååå mycket spännande. Det var väldigt länge sen jag åkte tåg med hundarna, men det gick över förväntan. Promenera inne på t-centralen var inte bekymmer heller. Men de går ju inte direkt klockrent i koppel där. Fast det gör det inte 100% hemma heller för den delen.. *vissel* Jag hoppa på typ fel t-bana, jag tänkte fel. Så klev av vid karlaplan och gick, ÅT FEL HÅLL! Vid radiohuset insåg jag mitt misstag och gick tillbaka, till slut kom jag till humlegården med två välrastade hundar. *s* De var glada, framförallt när de insåg att det var en massa andra pinnar i rastgården! Blev en massa bus och lek för vovvarna, för oss människor fanns det kaffe och kakor. Det hade jag inte räknat med så det var väldigt välkommet. *tummen upp*

Var en mycket trevlig dag, vi var väldigt trötta när vi kom hem kan jag säga.. Planen var egentligen att jag skulle följa med på en gammal grannes konstutställning, men jag var helt död. Blev lite ätande samt gloende på film med systrar. Filmen var Surplus, som handlar kommersialismen och konsumtionssamhället, väldigt intressant!

Jag tog inga kort, men intiativtagaren Mona gjorde detta(som ska ha massa cred för intiativet!), så det kanske kommer senare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket gulligt namn...Crux. Det gillade jag skarpt. Tack för meddelandet i min blogg. Alltid roligt om folk skriver lite tycker jag. Ni hade en härlig dag förstår jag med pinnebus. Jobbigt att gå fel väg bara.

mvh Ullis å Puma