tisdag 20 oktober 2009

Saker som är farligt

Det finns en hel del grejer som är farligt och ohälsosamt som man undviker, eller inte undviker. Jag har en pressobryggare till kaffet, och gör en kanna kaffe på morgonen, dricker hälften då och resten senare under dagen. Kaffet står alltså och kallnar med sumpen. Tydligen är detta "jättefarligt". Källan till detta tycker dock att det är helt okej att bruka gräs och snus, för det är INTE FARLIGT?!? Tydligen är alkohol inte heller tillräckligt farligt för att man skall undvika det. Ibland förstår jag inte riktigt logiken? Visst finns det massor med saker som inte är så bra för oss, och man får göra ett urval över vad man rimligen kan undvika. Jag dricker farlig kaffesump med snusar inte. Jag tycker även det känns farliga att cykla än att köra bil, och väljer helst det senare transportmedlet, inte bara av lathet.. ;) Dessutom tycker jag det är fel att inte har reflexer på sig när man är ute i mörkret. Och nu snackar jag inte om en liten reflex, utan om varselväst på både mig och hund! Att bli påkörd av en bil är bevisligen farligt!

Visst finns det massor med saker som är farligt, både för sig själv och sin omgivning. Vad undviker du för farligheter och vilka farligheter utsätter du dig för trots att du är medveten om riskerna?

Inga kommentarer: