torsdag 22 oktober 2009

Planerade storkok.

Jag har tänkt fylla upp min frys ännu mer med färdiglagad mat. För just nu pallar jag verkligen inte att laga mat varje dag, det är oerhört tröttsamt. Idag gjorde jag iaf en allt-i-ett-gryta med krossade tomater, diverse grönsaker, falukorv och couscous. Planerar att göra en rejäl sats moussaka också. Samt något mer rätt med aubergine i. Dessutom har jag stora planer på att baka bröd. Och köpt en fin receptpärm för att få lite ordning, frågan är bara varför jag samlar på mig recept, jag lagar dem en gång efter receptet, sen gör jag ändå som jag vill. Och då sitter det i skallen ändå.. Kak- och brödrecept har jag dock inte i huvudet, och där är proportioner lite viktigare än i en pastasås..

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Duktig du är! Jag ska ha månadens storkok i morgon. Storhandlade i helgen.
Till nästa månad hade jag (redan...) funderat på moussaka, men har inget bra recept. Har du något bra så får du gärna maila det! katta@kattarina.se