tisdag 29 juli 2008

Mkt på G

Det är mycket saker man ska hålla reda på. Igår kom papprerna från CSN som jag nu fyllt i och ska posta. Sen är det tydligen så att man som studerande vid universitet/högskola ska betala en kåravgift för att få gå på skolan osv. Så det måste jag också göra. Samtidigt håller jag på att leta bostad för fullt, och känner att jag måste sluta vara så kinkig... Jag har visserligen sökt de där små studentlägenheterna på 25 kvadrat. Det är så litet att jag inte riktigt vet om jag kommer klara det, men jag får se om jag ens får den. Om jag ska bo så litet så behöver jag antagligen en loftsäng för att få plats och inte få så mycket klaustrofobi. Det finns bara ett litet problem: jag är lite rädd för loftsängar.. Det får jag väl jobba med då, för de finns billiga på blocket och det är synnerligen praktiskt om man ska bo i en liten etta. Det är mycket som ska ordnas praktiskt. Idag ska vi röja ur dagiset, får se hur det går. Då kommer iaf två soffor komma hem hit, en tillfället och den andra ska bo i vårat vardagsrum. Vi får se hur det blir. Jag hoppas iaf på att hitta något så snabbt som möjligt.

Imorrn eller på torsdag far jag till kungsängen, Jes är hemma från London, så ska umgås lite med henne har jag tänkt. Sen så ska jag på pride fredag+lördag. :D Jag längtar rätt enormt dit faktiskt. Det tillhör kategorin saker som får en att känna sig hel.

Inga kommentarer: