söndag 13 juli 2008

Fenomenet traktor-pulling.

Till att börja med tycker jag att ordet är väldigt fult, och hela grejen är väldigt bonnigt. Visserligen har pojkarna på orten inte några andra nöjen än att dricka bärs och mecka med sin moppe/bil/traktor. Det kan iaf tyckas så. För det sitter affischer på stan om något som kallas traktor-pulling. Man ska alltså dra tunga grejer med trimmade traktorer. Den som drar tyngst vinner. Inte så svårt, men varför göra en tävling av det? Jag är måttligt road av sånt faktiskt, maffiga motorer och massa hästkrafter. Men.. har man inget bättre för sig ute på landet så måste man väl göra sånt. Mina kusiner som mecka moppe innan de lärde sig prata känner säkert till fenomenet. Skulle jag mot förmodan se på detta så skulle det vara för att studera människors konstiga förhållande till maskiner. Detta är tydligen skitcoolt och har ett stort underhållningsvärde, vilket jag inte alls förstår mig på.

Det är iaf något jag bara hört talas om i Enköping. Och blev kallad "stordstadsflicka" när jag inte visste vad det var. För här är det tydligen självklart att veta vad sånt är. Hah! Jag är inte speciellt storstad, men inte tillräckligt bonnig heller. Helt enkelt medelklass från ytterförorten. Det låter väldigt tråkigt och klyschigt, men så är det. Vet inte om det är bra eller dåligt, vilket skiter jag faktiskt i. Jag är nöjd med min familj och den uppfostran de gett mig, även om man alltid kan önska mer. Jag är lite girigt lagd, mycket vill ha mer. Så nöjd blir man inte, men man kan nöja sig längre stunder.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.