lördag 6 februari 2010

queerquiz och sojabiffar

Igår var jag, Emma och Jossan på Högkvarteret och kämpade oss igenom deras QueerQuiz med nöd och näppe. Queer-kultur är inte min starka sida, faktiskt inte kultur över huvudtaget kan jag erkänna.. Men det var mycket underhållande och värdarna Vilda och Lena var sjukt härliga! Träffade massa andra härliga mysiga söta människor där också. ;)

Jag smuttade i mig ett litet glas vin under kväll och har idag en rätt obehaglig huvudvärk. Hur lyckas jag egentligen?

Gjorde förresten sjukt goda biffar av sojafärs igår. De kanske inte höll ihop optimalt, men goda var de! De tillsammans med rotsaker i ugn och bea var en lagom bra middag tyckte jag. Inget recept nej, men de innehöll creme fraiche, hackad lök och diverse kryddor(paprikapulver, vitlökspulver, vitpeppar, cayenne, salt, mm) efter känsla. Kokade färsen i soya och grönsaksbuljong dessutom. Jag kände mig som en deltagare i något fint matlagningsprogram när jag lagt upp allt piffigt på tallriken. :D

Inga kommentarer: