måndag 9 november 2009

Eller?


Bilden ovan kommer från Dvärghundspossens blogg, som hon sprider vidare, och även jag sprider vidare. Jag tycker naturlig urval är bra ibland. Tex folk som är såpass dumma i huvudet och kör fulla och då kör ihjäl sig själv. Bara de inte kör ihjäl någon oskyldig. Synd bara att idioter drabbar andra.

Fast, tanken slår mig med bilden ovan. Kanske inte är beredd att dö för fosterlandet, för att det är mitt fosterland. Men jag är beredd att kämpa för de rättigheter vi har här i Sverige. Kämpa för att vårt land ska bli bättre och inte sämre. Jag tänker inte i termer om fosterland visserligen, men kämpa för sitt land: Ja. Nu är jag väl ingen politisk kämpe i den bemärkelsen, men att offra sitt liv för något större som man tror på, som yttrandefrihet, är väl inte helt fel. Eller?

3 kommentarer:

Bill sa...

jag gissar att det är samma urval som gör att du inte kommer få några barn

Ida Eklöf sa...

Bill: Jag är inte såpass dum att jag kör full, så antagligen dör jag inte av just det. Men säkert av något annat. Förstår inte riktigt vart du vill komma..

Katta & Doriz sa...

Underbar bild!
Jag är inte rasist, men har kallats för det. Detta för att jag tycker att våra traditioner är viktiga, oavsett om de är svenska, finska eller turkiska. Men tyvärr har allt som är "svenskt" använts av rasister i deras krig mot invandringen. Så att kämpa för svenska traditioner har blivit samma som att vara rasist. Så fel!

Och Bill: du kanske är en del av dem som flaggan menar?