fredag 4 september 2009

Plikter man har som storasyster.

Som storasyster så har man vissa ansvarstaganden att ta på sig, bland annat att inte flippa ur när ens småsystrar börja fråga en om olika preventivmedel eller titta på en med stora ögon och fråga ifall man kan köpa ut några flaskor cider åt dem till helgen. Nu har mina båda systrar kommit över dessa två faser, båda är över 20 numera. Vilket får mig att känna mig rätt gammal, för om de är så gamla måste ju jag vara äldre...

Dagens intressanta sak jag gjorde i form av storasyster var att visa Åsa hur man manglar lakan och kökshanddukar. Hon var här på lunch och jag hade tvättid, gick superbra att kombinera! Hon tyckte det var grymt intressant att se hur man manglade, så hon fick en liten lektion i det. Det roliga är att vår mamma INTE manglar, och tycker jag är underlig som gör det, så därför får väl jag lära mina systrar att mangla på egen hand då ;) När jag stod där och vek mina örongott och diskhanddukar kände jag mig plötsligt lite märklig? Är inte van att någon tittar på när jag står och pillar med sånt, och jag kan säkert framstå som extremt knäpp med hur saker ska vara vikta i skåpen.. Iofs är Åsa uppväxt tillsammans med mig, och har överseende/är härdad med mina underligheter och nycker. ;)

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Skulle också vilja ha en mangel! Är sån där så jag viker allt likadant, i snygga högar. Avskyr oordning bland handdukar och lakan! Sjukt, jag vet....

Ellen sa...

Jag manglar också! Fick lära mig på egen hand dock ;)
Fast bara när jag orkar. :P

//lillsis