måndag 6 juli 2009

Jävla skit..

Igår, när jag var trött och grinig, skulle jag reda ut kabelhärvan och då åkte min externa hårddisk i golvet. Med kablarna neråt. Resultat: tilltryckta "uttag" och min hårddisk går igång, surrar, och stänger sedan av sig. Skitroligt, eller inte. Vill mest gråta åt eländet, för där har jag det mesta jag har, där ligger alla mina bilder som inte tagits senaste halvåret. Filmer, serier, musik och dylikt går att ordna lätt igen, men just bilderna är svåra att ersätta om jag inte lyckas få tag på innehållet på disken. Det kan vara så att det bara är kontakterna som är trasiga, det kan vara så att allt innehåll är borta.. Pappa ska få kika på den när han kommer hem från landet....

Sårbart allt är. En liten duns i golvet så kan allt vara borta liksom. Fast, foton och sånt är alltid sårbart, oavsett var de finns och i vilket format. Men, det är vanligare att hårddiskar brinner än att hela hem med fotoalbum brinner. Ikväll ska jag bränna en skiva med de bilder jag tagit senaste halvåret.

Inga kommentarer: