fredag 10 juli 2009

jag behöver rejälare kläder!

Efter att senaste veckorna bruksat(för icke insatta läsare: sprungit runt i blöt snårig skog och gömt sig själv eller saker för hundar, som de ska hitta. Typ som orientering fast det är hunden som orienterar.. *tillägnat min mor btw*) i olämpliga kläder och idag kravlat runt i blåbärsriset i jeans(numera dyngsura!) så känner jag att jag behöver ett par rejäla byxor.. Med förstärkta vattentäta knän samt röv. Och en massa fickor till allt tjaffs jag alltid har med mig. Dessutom måste man ha sådana här byxor för att vara inne när man tränar bruks! ;) Lägligt nog fyller jag år den 11:e augusti.. *vissel*

Blåbärsrapport: finns massor med blåbär i skogen här! De är mer plockmogna om några dagar, men jag fick ihop iaf en liter när vi var ute nu på eftermiddagen, nöjd med det. Nästa vecka är de nog perfekta.

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Äntligen en till som använder ordet röv. Trodde jag tillhörde ett utdöende släkte.

¨Kan tipsa om bra kläder:
http://www.engelsons.se/jakt-fritid-klader/index.php