torsdag 11 mars 2010

Första skidturen.

Igår tog jag mig ork att ta mig ut på en skidtur i solen. Det gick väl bra, förutom att gåstavar + skidåkning inte är riktigt kompatibelt. Eller min urkassa vallning + plusgrader. Och min åkteknik som påminner mer om bambi på hal is en någon graciös stafettåkare.. Jaja, jag tog mig framåt, ansträngde en massa muskler, svettades som en gris och var helt mör i kroppen efteråt, och jag tyckte till och med att det var skönt! Yoda skötte sig finemang för det mesta, han höll sig iofs på behörigt avstånd från matte som viftade med stavar och skidor hit och dit.. Säkrast så ;) Han sprang bakom mig nästan hela tiden, utom en sträcka på kanske 50 m då han sprang före och drog! Duktig vovve! En kort filmsnutt blev det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat Ida ; visst är det härligt med skidåkning!
kram / mamma