torsdag 6 augusti 2009

Skåpommålning

Jag har börjat komma igång med att måla om min vitrinhylle-kombination, första delen som är klar är ett av underskåpen, som jag bara använder som byrå. Den andra stora sektionen, som är 1 meter bred med vitrinskåp och hylla ovanpå ska nog också få samma färg, men eftersom det är så gigantiskt och mycket detaljer som är rätt pilliga både att slipa och måla så får det vänta tills efter min födelsedag. Svårt att få plats med både ommålning och gäster på samma gång på 21 kvadrat.

Jag är sjukt nöjd. Tidigare i år målade jag ju om min stora ikeabyrå, och där lärde jag mig massor av saker som jag gjorde fel. Lite misstag blev det på denna byrå också, men inte lika jobbiga misstag som på den första. Lärt mig vikten av ett ordentligt underarbete, det kan man INTE slarva med.. Kan även tala om att min pojkvän som råkar vara målare inte har gjort ett dyft i denna ommålning, förutom att säga "det blir nog bra det!" och komma med lite glada tillrop. Och påtalat lite missar jag gjort :P

Nedan kommer en liten före- och efterbild! Förebilden är visserligen från det andra underskåpet, men men!


1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Visst är det kul att måla om möbler?! Sen får man hejda sig, för jag vill helt plötsligt måla om allt i bara farten.