lördag 28 juni 2008

Miljöträning a la Hamnfestival

Idag var vi nere på "stan" (jag tycker inte Enköpings centrum riktigt förtjänar att bli kallad för "stan") för lite miljöträning med unghundarna. Är nämeligen en liten hamnfestival, vet inte riktigt vad den har med hamnen att göra förutom att en är belägen just där. Var annars? Ingen stor stad. Iaf så var det tivoli, stånd med grejer, lotterier, musik och människor. Det gick hur bra som helst för Crux, hon klarade det mesta galant. Dock var hon inte så förtjust i karusellerna, de var lite äckliga. Men inte lika äckliga som en staty av två bullterriers som finns i en av parkerna. Den är skitfin, är två bullterriers som leker, i naturlig storlek. Den tyckte Crux dock var skitäcklig.. *s* Hon är rätt spökig just nu. På tal om bullterriers så har vår granne skaffat en sådan valp. Den är för söt, det borde inte vara legalt....

Jag är fortfarande rätt sänkt av min "stressreaktion" så att vara nere på stan den timmen jag var där var aldeles lagom för mig, nästan för mycket. De andra ska ner och titta på lite artister ikväll. Inte jag. Har laddat ner sim city 4 och hoppas på att få det att funka. Annars får jag väl glutta lite på film eller så, eller star trek! Star trek är bäst. Artisterna som spelar ikväll är inget jag skulle dö för att se, även om det vore trevligt att se Lasse Lindh och Ken. Men inget jag dör av att missa om vi säger så.

Inga kommentarer: